• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Finanse - Gemini Polska

Karuzela z OFE została ostatnio rozpędzona do granic możliwości. Na tej karuzeli siedzieliśmy wszyscy i tylko politycy mogli zapanować nad wehikułem, który zdawał się wymykać spod kontroli. Jeśli pokładaliśmy nadzieję w politykach, to po raz kolejny się zawiedliśmy. Ci udowodnili, że proponowane przez nich rozwiązania mogą być złe lub bardzo złe. Nie tylko nie spowolnili karuzeli, ale rozkręcili ją na tyle, że poczyniła wielkie szkody wszędzie wokół. Ucierpiały bowiem nie tylko I i II filar, ale i oszczędności, które gromadzimy w ramach III filaru. Reforma wprowadzana w życie zakłada podjęcie przez Polaków decyzji od kwietnia do lipca – zostawić część akcyjną w OFE czy całość środków przenieść do ZUS. By zostać z OFE należy złożyć w ZUS stosowny formularz. Brak kampanii informacyjnej doprowadzi do braku decyzji, a więc przeniesieniu do ZUS. Nikt nie wierzy, że to przypadek. Co więcej, zamieszanie wokół OFE, które posiadają ok.12% kapitału na warszawskiej giełdzie, przełożyło się na nastroje inwestorów. Zaczęli wycofywać kapitał z GPW, a do akcji wkroczyli spekulanci. Efekt? Od połowy listopada WIG20 stracił ponad 200pkt. To pomniejszyło oszczędności w II, ale i w III filarze, w którym często inwestuje się agresywnie. Spadki to zła wiadomość, a im wiadomość gorsza, tym łatwiej przebije się do mediów. W nawale złych informacji z parkietu niektórzy wycofują już środki i łaskawszym okiem spoglądają na lokaty. Tym samym tanio oddają aktywa spekulantom i realizują stratę na niedających im zysków depozytach. A kolejne doniesienia o spadkach ostatecznie odstraszą tych, którzy na poważnie zastanawiali się nad oszczędzaniem. Jeśli nie oszczędzanie, to co w zamian? Alternatywy nie widać. Składki emerytalne do ZUS traktujemy jak kolejny podatek. Większość z nas nie zna stanu swojego konta w OFE, a niektórzy nie mają nawet świadomości, do jakiego OFE trafiają ich składki. Ciężko oczekiwać ich świadomej decyzji w trakcie reformy. I i II filar zwyczajnie lekceważymy, bo jak pokazuje życie, politycy mogą nimi dowolnie manipulować. Jednocześnie sami nie oszczędzamy – jakby licząc na to, że państwo opiekuńcze nie pozwoli nam zrobić krzywdy. Czyżby nasza wiara w polityków była aż tak silna? I jak się ma ta wiara do ostatniej zabawy polityków na naszej wspólnej karuzeli? Może czas pomyśleć o samodzielnym oszczędzaniu? Bo nie ulega wątpliwości, że lepiej samemu zapanować nad karuzelą, niż liczyć, że zrobią to za nas na Wiejskiej.

Kategorie postów

  • edukacja (4)
  • emerytura (9)
  • Finanse (21)
  • firma (2)
  • kredyty (8)
  • podatki (1)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Nowa fala celebrytów, czyli jak robić biznes...

Z pewnością żyjemy w interesujących czasach, skoro bawiąc się z psem można zarobić 400 tys. zł. Internet stwarza nieograniczone możliwości dla wschodzącego biznesu.

Telewizja nie przyciąga już młodzieży. Nowe pokolenie chce wywierać wpływ na rozwój marki poprzez komentowanie i samodzielny dobór materiału, który chce oglądać. W Polsce dynamicznie rośnie rynek reklamy internetowej. Nie jest to zaskakujące, skoro za reklamę telewizyjną płaci się nieporównywalnie więcej niż za internetową. Firmy, które pośredniczą w spredaży reklam u youtuberów już depczą po piętach telewizji.

Przykładem na wykorzystanie sieci do promocji marki jest Hoop, który zdecydował się przenieść praktycznie cały swój reklamowy budżet do Internetu. Można się spodziewać, że śladem tej firmy pójdą też inne, bo rynek jest wciąż nienasycony.

Z bycia youtuberem można nie tylko się utrzymać, ale także zarabiać spore pieniądze. Jak to się robi? Trzeba tworzyć oryginalne filmy i być systematycznym, ale zarabia się na reklamach. Im więcej wyświetleń i reklam, tym więcej można zarobić.

Najpolularniejszy youtuber na świecie ma 25 lat i komentuje gry komputerowe. W Internecie znany jest jako PewDiePie. Jego popularność sięga 31 milionów subskrybentów, a łączna liczba wyświetleń jego kanału przekracza 6,2 mld.

Dziś najbardziej rozpoznawanym psem w Polsce nie jest Szarik czy Komisarz Aleks, a Chica, znana jako „Spider Dog”. Produkcja Sylwestra Wardęgi jest pierwszym polskim filmem na YouTube, który przekroczył 100 mln wyświetleń. Film został opublikowany także zagranicą w BBC „Daily Mail” i w serwisie internetowym magazynu „Time”.

Dobrze powodzi się także AbstrachujeTV, które dziś można nazwać prężnie rozwijającym się przedsiębiorstwem. Kanał firmy obserwuje ponad 1,4 mln użytkowników, a lepszy wynik w Polsce osiągnął tylko Wardęga (2,5 mln).

„Polimaty” Radosława Kotarskiego również odniosły bardzo duży sukces. Autor, wraz z Barbarą Sołtysińską postanowaił założyć LifeTube, która jest niekwestionowanym liderem wśród firm opiekujących się internetowymi gwiazdami.

Znanych w Polsce youtuberów jest ok. 50. Mogą oni liczyć na pomoc firm medialnych, które pośredniczą w kontaktach z reklamodawcami i w promocji filmów. Takimi partnerami jest sieć Agora Internet Artist, Independent Digital, Mediakraft czy BrandTube. Liderem pozostaje jednak LifeTube, która opiekuje się m.in. Sylwestrem Wardęgą.

Nowe gwiazdy kreuje teraz Internet. YouTube co raz częściej podbiera stacjom telewizyjnym budżety reklamowe. A więc czy nadchodzi zmierzch telewizji? 

 Agnieszka Piątkowska - Gemini Polska - 1 grudnia 2014

01 grudnia 2014   Dodaj komentarz
Finanse   firma   pieniądze   zarobki   biznes   youtube   youtuber  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Geminipolska | Blogi